jom baca

Friday, May 27, 2011

NAK TAHU APA YANG SAYA BUAT?

Hari ini nak cerita sikit pasal bisnes. Saya pernah cerita tentang Rezeki di tahan Polis Trafik. Jadi apakah pekerjaan saya?

Saya tak kerja. Cuma berniaga kecil-kecil sahaja. Cukuplah untuk hidup seorang Boleh bayar hutang rumah, kereta, utiliti lain, cukuplah!

Jadi apa yang saya jual?

Sebenarnya, saya menjual Madu Lebah Tualang dengan jenama Yubalam



antara produk keluaran Bahtera Yubalam



orang selalu bertanya pada saya, adakah madu ini asli. Setakat ini Alhamdulillah, asli. Saya juga bukan mengambil melalui orang tengah. Kami mengambil terus dari hutan Sumatera. Syarikat saya juga antara pembekal madu tualang.

Madu keluaran syarikat saya ada 3 jenis, Gred A (tua), Gred B (Pertengahan) dan Gred C (muda)
Harga bagi setiap gted adalah berbeza


Madu gred A
 

Madu Gred B
 


Madu Gred C
 
Harga untuk madu Gred A bagi berat 345gm adalah RM 32.00 manakala untun Gred B adalah RM 27.00 dan RM 23.00 untuk Gred C

Selain 345gm, terdapat juga dalam 1kg. Harga untuk gred A adalah RM 75.00, gred B RM 65.00 dan gred C, RM 55.00

Produk yang paling istimewa adalah Madu Stixx, iaitu madu asli dalam bentuk straw. Ia mudah untuk diminum.

Harga untuk setiap pek Madu Stixx adalah RM 14.00. Setiap pek mengandungi 20batang. Ianya merupakan 100% madu tualang dan paling murah di Malaysia.

Selain itu, sarikat saya juga ada membekal Madu Tualang sebara barrell. Jadi sesiapa yang berminat nak jual madu, saya boleh bekalkan.
Jika nak Madu Stixx dalam kuantiti yang banyak, kami boleh bekalkan tapi perlu ditempat lebih awal. dan untuk setiap 1000batang, akan diberi 50batang percuma.

Ada juga membekal dan menjual Beeswax iaitu lilin lebah. Biasanya lilin lebah ini digunakan untuk buat ubat resdung. Harga Rm65.00 sekilo. tapi kalau beli banyak boleh kurang lagi lah.

Jadi kalau nak info lebih, boleh tengok kat http://www.maduyubalam.co.cc/
ataupun kat facebook..wwww.facebook.com/maduyubalam

Sekarang ni ada promosi, kalau berminat nak beli, belanja pos adalah percuma. hantar guna pos laju atau courier. jadi untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya.

1 comment:

Anonymous said...

lilin lebah tu sekilo banyak mana?